
Mensen die zonder speciaal doel een winkel binnenstappen, doen het vaakst toch een aan koop. Consumenten die met een vooropgezet plan een winkel bezoeken, kopen juist het minst. Dat hebben onderzoekers van de universiteiten van Tilburg, Pennsylvania en Madrid ontdekt. De wetenschappers lieten 441 Nederlandse huishoudens twee weken lang een winkeldagboek bijhouden. Er werden drieduizend winkels bezocht en achttienduizend aankopen gedaan. Mensen die naar een bepaalde winkel gaan om te profiteren van een aanbieding nemen vrijwel niks extra’s mee. Televisiereclame, folders in de brievenbus en reclamemails verleiden consumenten niet tot een aankoop.
没有特意要购物的人反而常常会买东西,而那些事先制订好购物计划的人却常常消费的最少。这是Tilburg, Pennsylvania和Madrid大学的学者发现的。这些研究者跟踪了441个荷兰家庭两星期的消费情况。共记录了他们在3000家商店购买1万8千物品的情况。因为打折而去某家店的消费者通常不会购买额外的物品。电视广告,小册子和广告信通常不会增加消费。
bijhouden: keep up
profiteren: profit from
verleiden: attract, tempt
No comments:
Post a Comment