Nederlandse internetgebruikers gebruiken nog altijd en masse zoekmachine Google om op de eigen profielpagina of die van anderen te belanden. Hyves is dit jaar het meest gebruikte zoekwoord.
Daarna volgen YouTube, online en Marktplaats, zo maakte Google dinsdag bekend.
Hyves moet wel op zijn tellen passen. De populariteit van Facebook, de concurrent uit de Verenigde Staten, is sterk toegenomen. Het gebruik van het woord Facebook is ruim vervijfvoudigd op de zoekpagina van Google.
Alleen ING als zoekterm rukte sneller op, maar dat is te danken aan de beëindiging van de merknaam Postbank. De klanten moesten overstappen naar de site van ING om te kunnen internetbankieren.
荷兰的网络使用者经常而且大量的使用搜索引擎Google查找自己或者别人的网页。Hyves是今年最多用到的搜索词。经随其后的是YouTube, online 和Marktplaats,这是Google星期二公布的。Hyves必须开始注意自己的点击率了。它来自美国的竞争对手Facebook正越来越受欢迎。在Google的搜索网页上,"Facebook"的使用量已经翻了五倍。ING作为搜索词也在大量增加,不过这主要是因为Postbank的停止使用引起的。Postbank的用户必须转到ING才能使用网上银行。
看,google确实可以作为一个动词在荷兰语中使用的,还有人称,时态的变换呢。
belanden: 登陆
concurrent: 竞争对手
oprukken: 上升,前进
Tuesday, 1 December 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment